Законопроєкт 0901 «Про повну загальну середню освіту», який Верховна Рада розглянула сьогодні у другому читанні, – компромісний та такий, який відповідає реаліям суспільного життя. Водночас він є перехідним. Про це у своєму виступі при обговоренні документу наголосила народний депутат України, членкиня групи «За майбутнє» Ірина Констанкевич.
«Руйнувати освіту через революційні зміни вважаю недоцільним. Освіту можна змінювати лише тоді, коли ми маємо для цього достатні фінансово-матеріальні ресурси. І в контексті цього я не бачу, щоб уряд підтримував середню, вищу, позашкільну освіту такою мірою, щоб говорити про революційні зміни», – зазначила нардеп.
Ірина Констанкевич наголосила, що належна освіта повинна бути доступною не лише для міських, а й сільських дітей.
«Чому ми маємо рівень знань дітей з англійської, математики у сільських школах часто на низькому рівні? Ви подивіться, скільки там вчителів працюють і за які копійки», – зауважила парламентар.
«Допоки український вчитель не буде отримувати гідну зарплату – таку, яка хоча б була в 10 разів меншою за зарплату наших міністрів культури чи закордонних справ, доти український вчитель буде на маргінесі. Давайте підтримувати українського вчителя гривнею», – додала Ірина Констанкевич.
За законопроєкт «Про повну загальну освіту» проголосували 327 народних депутати. Ірина Констанкевич подала до нього 44 правки, 24 з яких враховані.
Документ урегульовує питання доступності та забезпечення рівного доступу дітей до повної загальної середньої освіти, зокрема: доступності для осіб з особливими освітніми потребами, а також територіальної доступності закладів загальної середньої освіти; забезпечення якості повної загальної середньої освіти та забезпечення академічної доброчесності у цій сфері; мови освіти в закладах загальної середньої освіти; сертифікації педагогічних працівників ресурсного (інформаційного, науково-методичного, матеріально-технічного) забезпечення закладів; засад здійснення інституційного аудиту; самоврядування в закладі освіти, зокрема учнівського та батьківського; прав та обов’язків учасників освітнього процесу; розмежування повноважень органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у сфері загальної середньої освіти тощо.
Comments