Законопроєкт №3427 про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі ухвалено у першому читання за основу. 266 голосів «ЗА»
Законопроєкт №3427:
- чітко визначає поняття «дискримінаційна реклама» - це реклама, яка вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.
- визначає поняття «дискримінаційна реклама за ознакою статі», за якою забороняється розміщувати в рекламі твердження про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою,стереотипність ролі чоловіка та жінки;
- підвищує штрафи за повторне вчинення порушень до 30-кратного розміру вартості розповсюдженої реклами, або 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- передбачає публічне спростування дискримінаційної реклами;
- споживачі реклами зможуть судитися з рекламниками для захисту своїх прав.
Народна депутатка Ірина Констанкевич прокоментувала: «Погоджуюся із міркуванням колежанок Жіночого руху «ЗА МАЙБУТНЄ», що граючи на сексуальних образах та примітивних, дискримінаційних «жартах» і натяках, рекламники намагаються привернути увагу клієнта за будь-яку ціну. Банан – не як просто «фрукт», а напівоголена жінка - «замість тисячі слів». Утім така реклама принижує людей – частіше жінок, іноді - й чоловіків, формує у суспільстві викривлені уявлення про соціальні ролі та відносини людей!»
Comments