Вчора на базі навчально-методичного центру ПТО ДНЗ «Ковельський центр ПТО» відбувся семінар директорів закладів професійно-технічної освіти на тему: Дуальна форма навчальна як сучасна модель співпраці в системі «Заклади професійно-технічної освіти - підприємство».
Серед запрошених народний депутат України Ірина Констанкевич, заступник начальника управління освіти, науки та молоді Волинської ОДА Олександр Ткачук, директор НМЦ ПТО у Волинській області Зоя Парфенюк, представники німецької делегації, директори та викладачі професійно-технічних закладів Волині.
На порядку денному обговорення двох важливих питань: дуальна освіта як відповідь на виклики, що стоять перед сучасною системою професійної освіти та обговорення проекту Закону України «Про професійно-технічну освіту».
Сьогодні поєднання роботи і навчання, коли спеціаліста навчальний заклад готує разом з підприємством, є вимогою часу. Індекс глобальної конкурентноспроможності України на 11 місці, а якість підготовки персоналу в компаніях та організаціях – на 94-му.
Дуальна освіта як панацея
Основне завдання дуальної форми навчання є усунення основних недоліків традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих робітників, подолання розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом, та підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.
Директор ДНЗ «Ковельський центр ПТО» Сергій Антонюк переконаний, що за дуальною освітою майбутнє, адже ще у період навчанню студент зобуває практичні навички у тій чи іншій професії.
Про позитивний досвід системи дуальної освіти розповідала і викладач Володимир-Волинського ВПУ Світлана Дукельська, зокрема про тісну співпрацю з ТзОВ «Гербор-Холдинг».
«Переваги дуальної освіти у нашому випадку це те, що підприємство готує для себе кваліфікованих працівників і гарантує 100 відсоткове працевлаштування наших випускників», ділиться досвідом Світлана Дукельська.
Як це працює в Німеччині
Щоб потрапити у вищу дуальну школу, абітурієнт має отримати закінчену середню або спеціалізовану середню освіту. Студентів відбирають на конкурсних засадах. Також кожен учень повинен знайти партнера серед підприємств, це головна умова. У компанії студент має наставника. Його статус закріплений у законі і за свою роботу зі спудеєм куратор отримує 538 євро.
Дуальна освіта закріплена на законодавчому рівні. Однак після завершення навчання випускник не зобов’язаний працювати в компанії, яка його вчила.
Профтехосвіта за новим законом
Не менш важливим питанням стало обговорення законопроекту про професійно-технічну освіту.
«Дуже важливо у середовищі практиків обговорити цей документ, щоб не склалося так, що закон буде прийнятий, але не буде працювати», - наголосила народний депутат Ірина Констанкевич.
На переконання Ірини Констанкевич, професійно-технічна підготовка має відповідати передусім запитам на ринку праці та умовам соціального становлення особистості. Крім того, стандарти й характеристики освіти повинні одночасно враховувати специфіку регіону чи конкретних підприємств та надавати знання широкого профілю. Нардеп закликала поавати свої пропозиції щодо внесення можливих змін до законопроекту з метою його покращення та удосконалення.
Після цього відбулося обговорення та напрацювання пропозицій до законопроекту, зокрема зо стосується питання стипендій, гуртожитку, харчування студентів, заробітних плат майстрів професійно-технічних закладів, адже людина не піде працювати викладачем за 7 тисяч гривень, коли на підприємстві він зможе отримати 15 тисяч гривень.
«Успішність профтехосвіти залежить саме від вас і до цього варто підійти доволі серйозно, адже, саме вам потім працювати із цим законом», - наголосила парламентар.
Нещодавно таке обговорення відбулося із викладацьким складом Камінь-Каширського ВПУ.
Заступник директора Камінь-Каширського вищого професійно-технічного училища Леся Гаврилюк наголосила, що нині цей законопроект на часі, адже із часом змінюються підходи до професійно-технічної освіти. У колективі опрацювали законопроект і хочуть запропонувати ряд правок, зокрема прописати у законопроекті норму, якою зобов’язати підприємства забезпечувати студентів необхідною практикою для здобуття необхідного досвіду, адже сьогодні виходить так, що вони готують спеціалістів для інших держав, а хотілося б розвивати свою економіку. За результатами обговорення законопроекту було напрацьовано цілий ряд пропозицій.
Читайте новини на нашій сторінці у Facebook
Comments