ХТО І ЧОМУ ЗНИЩУЄ «РАЙОНКИ»?


Останнім часом все частіше лунають прогнози про швидку «загибель» друкованих засобів масової інформації. Висока оперативність дозволяє мережевим ЗМІ вже зараз непогано конкурувати з «паперовими» представниками преси. Ця ситуація характерна і для України.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: РОЗГЛЯД РАДОЮ ЗАКОНОПРОЕКТУ ПРО ПОЗАСУДОВЕ БЛОКУВАННЯ САЙТІВ: ЯК ГОЛОСУВАЛИ ВОЛИНСЬКІ НАРДЕПИ

Фактична кількість «паперових» видань продовжує падати. Та за даними Української асоціації видавців періодичної преси в Україні кількість видань зменшилася на 7,3% від загальної кількості зареєстрованих ЗМІ. Інша ситуація складається в Інтернеті.

Однак газета — це не лише якісний контент та команда однодумців, котра закохана у свою справу й часто-густо робить її, скажімо так, на волонтерських засадах. У виробництві газети (тижневика, журналу) задіяна ще ціла маса людей, котра не готова надавати свої послуги задарма. Тож, окрім, власне, заробітної плати постійним співробітникам та гонорарів фрілансерам, редакція газети платить також за: 1) папір, 2) друк у типографії, 3) транспортування, 4) розповсюдження, 5) оренду приміщень, 6) комунальні послуги.

 Разом з тим, через недолугу політику сьогоднішніх керівників, ми маємо всі шанси  залишитись без друкованих засобів масової інформації.

В особливо скрутній ситуації знаходяться районні періодичні видання. Нещодавно на адресу народного депутата Ірини Констанкевич надійшло звернення від колективу районної газети «Нове життя» щодо вирішення питання, яке стосується незадовільної роботи та постійного підвищення тарифів на поштові послуги із доставки періодичних видань Укрпоштою.

Із депутатським зверненням Ірина Констанкевич звернулася до Міністра інфраструктури Володимира Омеляна.

«В усіх областях, в тому числі й Волинській, у сільській місцевості масово закриваються відділення поштового зв’язку. В деяких селах Любешівського району взагалі відсутні листоноші, оскільки люди відмовляються працювати через мізерну заробітну плату. На фоні цього, окрім постійного подорожчання газетного паперу «Укрпошта» стрімко піднімає тарифи із доставки періодичних видань, проте жодного разу не оприлюднювала розрахунків складових собівартості своїх тарифів», - йдеться у депутатському запиті.

Однак, у міністерстві запевняють, що ПАТ «Укрпошта» встановлює оптимальні режими роботи відділень поштового зв’язку з урахуванням попиту населення, навантаження обсягів наданих послуг певними відділеннями. Разом з тим, тут переконують, що ПАТ «Укрпошта» вже розпочало роботу над втіленням проекту «Сільське відділення» та обіцяють доступність послуг поштового зв’язку в населених пунктах та комп’ютеризації пересувних відділень, однак, як кажуть «обіцяного три роки чекають».

Допоки у селі чекатимуть обіцяного «покращення», тарифи на приймання та доставку вітчизняних періодичних друкованих видань за пердплатою вже збільшили на 49 відсотків та введення їх в дію поетапно:

1 етап – на період до 31.12.2018 року включно передбачає підвищення рівня тарифів порівняно з діючим у середньому на 24,7% та застосування їх на передплату видань з доставкою з 1.07.2018 року.

2 етап – на період з 1.01.2019 року передбачає підвищення рівня тарифів порівняно з першим етапом на 19,2% та застосування їх на переплату видань з доставкою з 01.01.2019 року.

 Тож  ймовірність того, що періодичні видання скоро відійдуть у минуле незабаром може стати реальністю.

Читайте новини на нашій сторінці у Facebook