Ірина Констанкевич: Волиняни втомилися від обіцянок влади і самі ремонтують дороги.


Українські дороги перебувають в жахливому стані. Чиновникам залишається лише констатувати ганебну ситуацію та знаходити формальні пояснення стану доріг. Як правило, погані дороги пояснюють браком коштів. Проте, це не єдиний ворог українських доріг.

Про стан доріг на Волині, керівництво обласної служби автодоріг та розпач людей в інтерв’ю УНН розповіла народний депутат, обраний по мажоритарному волинському округу Ірина Констанкевич.

Як Ви оцінюєте стан доріг на Волині?

Жителі Камінь-Каширського, Ківерцівського, Любешівського та Маневицького районів Волинської області постійно звертаються до мене, як до народного депутата України, зі скаргами на вкрай незадовільний стан доріг.

У кожній громаді зустріч з виборцями починається з цього питання. З початку весни такі звернення надходять масово. З огляду на стан доріг області, люди вважають, що кошти, які були виділені з державного бюджету та місцевих бюджетів на будівництво та ремонт доріг, витрачені неефективно, а частина грошей взагалі просто може бути вкрадена.

Про які суми йде мова?

Я звернулася з депутатським запитом до керівництва “Укравтодору”. Прошу їх надати повну та достовірну інформацію про проведені та заплановані ремонтні роботи — реконструкції, будівництва, ямковий ремонт, а також, утримання автодоріг у Волинській області. А саме, яка сума коштів була виділена з бюджетів усіх рівнів на облаштування та ремонт доріг у 2016 рік та скільки з них освоєно, тобто, витрачено по факту. А ще - яка сума коштів передбачена бюджетами усіх рівнів на облаштування та ремонт у 2017-му?

Більше того, я запросила підтвердити це копіями договорів та актів виконаних робіт. Мої виборці хочуть знати, на які об’єкти конкретно ці кошти буде витрачено

Нещодавно стало відомо про факти розтрати державних коштів чиновниками волинської служби автодоріг. Як Ви прокоментуєте цю ситуацію?

Генеральний прокурор Юрій Луценко заявляв, що вимагає від своїх підлеглих притягнення до кримінальної відповідальності представників авторемонтних служб. Якщо факти розтрати будуть доведені у даному випадку, то він матиме можливість довести хоч раз справу до логічного завершення. Але це залежить і від нас з вами — активізуємо суспільний та депутатський контроль.

Як Ви взагалі оцінюєте діяльність керівництва волинської служби автодоріг?

Державні чиновники, які відповідають за стан доріг в області, а саме контроль і розподілення коштів на ремонт доріг виконують свої повноваження не краще, ніж виконавці ремонтів. Мабуть, саме через таке недолуге керівництво, а ще більше через практично відсутність контролю за якістю ремонтних робіт та відповідальності за якість відремонтованої ділянки дороги кожне місто, кожен район області має катастрофічну ситуацію з дорогами.

Які Ви бачите шляхи вирішення проблем з дорогами в Україні та Волинській області зокрема?

Керувати країною мають державники, які мають розуміти, що дорога — це все. Для когось від стану дороги залежить, чи встигнуть лікарі врятувати йому життя. Особливо, це стосується сільської місцевості, якою є значна частина не лише Волинської області, а всієї України.

Кого цікавить, що через поганий стан доріг були відмови від обслуговування маршрутів? Я маю такі факти! У Камінь-Каширському районі — це “Хотешів-Котуш”, “В.Обзир-Піщане”, “Камінь-Каширський —Полиці”, “Запруддя-Карасин”. Люди втомилися від обіцянок влади й самі ремонтують дороги. Наприклад, власними силами і за власні кошти відремонтовано у селах Раків Ліс та Підбороччя. Також дають ремонтникам дизпаливо на грейдерування. Хіба це нормально?

Як оцінюєте роботу “Укравтодору”?

Таку ситуацію, яка є зараз, звичайно, інспірує Кабінет Міністрів. Якось Прем’єр-міністр заявив, що у 2016 році давав доручення Мінінфраструктури підготуватися до початку сезону ремонту доріг, що для цього все є. Залишилося лише правильно організувати роботу “Укравтодору”. Та, як ми бачимо, ніяких результатів й досі. І ніяких наслідків. За рік свого, так званого “урядування”, цей уряд не вирішив жодної з двох “класичних” проблем! Проте, я вважаю, що цю систему кругової поруки можна зруйнувати.

Чи намагалися Ви контактувати з Волинською службою автодоріг, щоб якось вирішити дорожні проблеми?

Я неодноразово зверталася до керівництва служби автодоріг. Відповідь завжди однакова — відсутність з 2009 по 2017 роки фінансування з державного бюджету коштів на проведення капітальних ремонтів доріг. Хоч це не так.

У 2016 році, за інформацією Камінь-Каширської райдержадміністрації, на ремонт комунальних доріг з місцевих бюджетів було використано 3 млн 14 тис. грн, на капітальний — 1 млн 138 тис. грн. З державного бюджету — 4 млн 300 тис. грн.

Так, можливо, це й не такі вже великі кошти. Але, навіть і враховуючи ці витрати — то де ж вони? Очевидно, що така ситуація влаштовує на усіх рівнях — щопівроку латати “вигідніше”, ніж один раз капітально відремонтувати. Я ще раз наголошую, що питання не у фінансуванні, а, перш за все , у використанні коштів та їхньому контролі. Бо, як заявив пан прем’єр-міністр — грошей “Укравтодору” виділяється максимум.

І я підтримую людей у тому, що мають бути публічні слухання, на яких чиновники, виконавці робіт, мають звітувати та нести відповідальність. У тому числі, й кримінальну, за доведення доріг області до катастрофічного стану. Затверджувати звіти ремонту та утримання кожної дорозі області мають перевізники, керівники громад, депутати органів місцевого самоврядування, громадські активісти. За кожен виписаний наряд має бути звіт про відповідність проведених ремонтних робіт.

Дорогам люди оцінку вже дали. Давно настала черга чиновників.

ДЖЕРЕЛО: http://www.unn.com.ua/uk/publication/1666774-volinyani-vtomilisya-vid-obitsyanok-vladi-i-sami-remontuyut-dorogi-nardep