Ірина Констанкевич: Держава має створити соціальні ліфти для дітей із особливими потребами


Держава має повернутися обличчям до дітей із особливим потребами, забезпечивши їм умови для отримання освіти та подальшої реалізації набутих знань.

Про це заявила народний депутат з УКРОПу Ірина Констанкевич, коментуючи ухвалення в парламенті закону щодо доступу осіб із особливими освітніми потребами до освітніх послуг.

«Те, що ми проголосували за цей гуманний закон, дасть змогу дітям з особливими потребами бути в соціумі і, навіть маючи певні обмеження, здобувати освіту й застосовувати знання в житті. Ми не повинні робити вигляд, що таких дітей не існує», – сказала Ірина Констанкевич.

Нардеп зазначила, що за роки незалежності Україна відкотилася назад у питанні підтримки неповносправних дітей. Натомість їм необхідно приділяти вдвічі більше уваги порівняно зі здоровими дітками. «Це наш гуманний обов’язок як суспільства. Нам слід припинити створювати псевдоумови – пандуси, на які не можуть заїхати візочники, імітацію підручників для незрячих – і нарешті повернутися до особливих діток та їхніх батьків обличчям. Це потрібно не тільки їм, а й тим, хто їх оточує. Безперечно, треба враховувати особливості захворювання, але держава має забезпечити соціальні ліфти для таких діток», – додала народний депутат.

Ірина Констанкевич також повідомила, що, за словами авторів законопроекту, на його реалізацію у новому навчальному році додатково передбачено 2 млрд грн, які спрямують на створення умов, підручників, оплату праці вчителів та персоналу, котрий надаватиме допомогу неповносправним дітям у процесі навчання. Крім того, нардеп звернула увагу на те, що важливо зберегти систему інтернатів для особливих дітей – за умови, що вони насправді працюють. Це дасть змогу батькам обирати, яка форма навчання підходить їхній дитині.

Нагадаємо, за закон № 6437 проголосувало 297 народних депутатів. Документ закріплює право на освіту осіб із особливими освітніми потребами й надає їм можливість отримувати знання в усіх навчальних закладах, у тому числі безоплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від «встановлення інвалідності». Закон також запроваджує та регулює дистанційну й індивідуальну форми навчання, визначає поняття «особа з особливими освітніми потребами», «інклюзивне навчання».