“ЛИШЕ 1,34 % ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ОХОПЛЕНІ МИСТЕЦЬКОЮ ОСВІТОЮ”


Про те, якою повинна бути мистецька освіта для дітей з особливими освітніми потребами сьогодні обговорюють під час Міжнародної педагогічної Інтернет-конференції “Інклюзія у початковій мистецькій освіті”.

До експертної дискусії долучилося понад 400 діячів мистецтв, викладачів, провідних вітчизняних та іноземних фахівців, керівники мистецьких шкіл. Участь в конференції взяла також народна депутатка, перша заступниця голови парламентського комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Ірина Констанкевич.

“Інклюзивна мистецька освіта — це ознака прогресивної держави. Певні зміни для модернізації мистецької освіти вже відбуваються, зокрема, це поняття термінологічно визначене в законі “Про освіту", ухвалена Концепція мистецької інклюзивної освіти, розробляються підзаконні акти. Але не розв'язаним залишається головне питання – доступність мистецької освіти для дітей з особливими освітніми потребами – мінімальна. Згідно із статистикою, з майже 160 тисяч дітей з особливими освітніми потребами мистецькою освітою охоплено лише 1,34 %. У той же час, щороку кількість цієї категорії дітей зростає. Про позитивний вплив мистецтва на дітей з особливими освітніми потребами відомо чимало: музика, малювання, спів, художнє слово активізують мислення, формують цілеспрямовану діяльність, сталу увагу, сприяють емоційно-чуттєвому розвитку, його мовленнєвого апарату тощо. Тому, ми усвідомлюючи, що усі діти мають достатній потенціал розвитку за умови створення сприятливого середовища для реалізації, повинні максимально все робити для того, щоб цей потенціал розкрити. Щиро дякую організаторам конференції — директорці Дитячої школи мистецтв № 5 ім. І. О. Дунаєвського м. Харків Оксані Кравчук та голові “Всеукраїнської асоціації закладів мистецької освіти”, директору Львівської державної музичної школи № 6 ім. Б. Ю. Янівського Богдану Ховзуну за організацію конференції", — наголосила у своєму виступі Ірина Констанкевич.

Народна депутатка зауважила, що нині вирішення питань щодо доступності мистецької освіти для всіх дітей “лежить” на плечах батьків, педагогів, місцевих бюджетах, а потрібно, щоб це було і завданням держави. Ірина Констанкевич додала, що в Держбюджеті-2020 були скорочені видатки для місцевих бюджетів на ці потреби, суттєво зменшено кошти на перекваліфікцію педагогів.

"Тому чекаю від усіх учасників конференції пропозицій, вашого бачення, яким чином можна розв'язувати питання щодо розвитку мистецької освіти”, - зауважила парламентар.

За результатами конференції буде підготовлена відповідна Резолюція. Ірина Констанкевич ініціюватиме обговорення цього документу, а також розгляд питання щодо доступності інклюзивної мистецької освіти для дітей з особливим освітніми потребами на найближчих засіданнях Комітет гуманітарної та інформаційної політики.

Отримувати щомісячні повідомлення

ФАКТИ

За результатами аналізу порталу «Слово і Діло» Ірина Констанкевич – серед числа найактивніших законотворців.

© 2020-2021 by IMK.